Met Ap Dijksterhuis, Rob Witjes en Hans van der Spek

23 mei, Paushuize Utrecht

Logo Berenschot
Logo Afas
Logo Talentsoft
Logo Compagnon

Welke HR-thema's gaan uw agenda bepalen?

What’s hot en what’s not, of in gewoon Nederlands, welke HR-thema’s bepalen uw agenda van vandaag en met welke moet u voor morgen rekening houden. Deze thema’s komen niet zomaar uit de lucht vallen. Ze zijn gebaseerd op het grootste HR-onderzoek in Nederland waar jaarlijks meer dan 1.000 HR-professionals aan meedoen. Dit onderzoek voeren wij in samenwerking met Berenschot en AFAS Software uit.

Het blijven moeilijke tijden, maar na jarenlang sappelen kan HR zich eindelijk weer bezighouden met leuke dingen. Was er eerst krimp en reorganisatie, nu is er krapte op de arbeidsmarkt. Deze krapte doet een beroep op de creativiteit van HR, denk aan employer branding, employee experience of nieuwe vormen van beoordelen.

Daarnaast is er natuurlijk altijd weer de wetgever die veel invloed heeft op de werkzaamheden van HR. Zo is de nieuwe Wet arbeidsmarkt in balans net door de Tweede Kamer aangenomen en ook deze nieuwe wet vergt weer het een en ander van HR. Never a dull moment zullen we maar zeggen.

Het HR Trendcongres anticipeert op de HR-thema’s van de nieuwe tijd en staat stil bij uw nieuwe beleidsmatige en strategische rol.

Anticipeer niet alleen op de HR-thema’s van morgen, maar ook op de prijs. Want als u zich inschrijft voor 2 mei betaalt u 374 euro in plaats van 399 euro. Dat is inclusief een 3-gangen netwerklunch met uw HR-collega’s.

Programma

10:30
Ontvangst: ontmoet uw collega's
11.30-12.15
Opening en presentatie van de resultaten van het HR Trendonderzoek
Hans van der Spek
12:15 - 12:45
Voorgerecht
12:45 - 13:30
Schaken op twee borden, over talent aantrekken en talent behouden
Rob Witjes
13:30 – 14:00
Hoofdgerecht
14:00 - 14:45
Employee experience, over werkgeluk en beloning
Ap Dijksterhuis
14:45
Nazit met koffie en friandises

Sprekers

Hans van der Spek
Berenschot
Hans is manager Kenniscentrum HRM, senior managing consultant bij Berenschot en docent bij Avans+ en de Utrecht Business School. Hij is al meer dan 30 jaar actief op het snijvlak van Finance, ICT en HR. Vol enthousiasme deelt hij zijn kennis en inzichten met zijn publiek, via de pers of spreker op seminars...
Binnen Berenschot voert Hans voornamelijk projecten uit gericht op de financiële aspecten rondom HR. Denk bijvoorbeeld aan harmonisatie van arbeidsvoorwaarden, due dillengence onderzoeken en collectieve en individuele beloningsonderzoeken. Ook adviseert hij opdrachtgevers ten aanzien van vraagstukken met betrekking tot de inrichting van de HRM-afdeling, de personeels- en salarisadministratie of de keuze en implementatie van HRM-software.
meer
Rob Witjes
UWV
Rob is al ruim 17 jaar hoofd van de afdeling Arbeidsmarktinformatie en –advies. Binnen UWV is Rob verantwoordelijk voor het monitoren van de arbeidsmarktontwikkelingen en kent hij als geen ander de bewegingen op de arbeidsmarkt. Hij heeft het immers allemaal meegemaakt, hoogconjuctuur...
laagconjunctuur en alles wat er tussenin zit. Ook heeft hij de snelle ontwikkeling en de opmars van de automatisering op de voet gevolgd en weet welke gevolgen al deze ontwikkelingen hebben op de arbeidsmarkt. Bij UWV monitoort hij de arbeidsmarktontwikkelingen op landelijk, regionaal en sectoraal niveau, gerelateerd aan het bestrijden en het voorkomen van werkloosheid. Vanwege zijn kennis van de arbeidsmarkt is hij regelmatig te zien op het NOSjournaal en te horen op de radio.
meer
Ap Dijksterhuis
Radboud Universiteit
Ap is hoogleraar Psychologie van het Onbewuste aan de Radboud Universiteit Nijmegen en hoofd van de afdeling sociale psychologie. Hij is Hij publiceerde meer dan honderd wetenschappelijke artikelen en is redacteur van het gezaghebbende Science. Ook won hij meerdere prestigieuze wetenschappelijke...
prijzen waaronder de Early Career Award, de Kurt Lewin Award en de Career Trajectory Award. Daarmee is hij een van de meest invloedrijke psychologen in Nederland. In 2007 richtte hij samen met Rick van Baaren D&B op om beïnvloeding en gedragsverandering te gebruiken om maatschappelijke en andere problemen aan te pakken. Ook publiceerde hij in dat jaar het boek “Het slimme onbewuste” waarvan inmiddels 100.000 exemplaren zijn verkocht en werd hij door HP/De Tijd uitgeroepen tot één van de 100 invloedrijkste Nederlanders. Zijn grote hobby's zijn reizen, koken, whiskey en wijn.
meer